Napíšu vám malého průvodce začátků střihu v Adobe Premiere. Mám z léta pár videí, ze kterých už jsem si několikrát vytvořila v Adobe základní projekt. Doufám, že se o výsledný výstup brzo podělím. Pro přehlednost popíšu celý dnešní proces bodově.

  • Opět se nezdařilo otevření ani jedné verze už rozjetého projektu. Vztekle projekty mažu a pouštím si základní tutoriály. Potřebuju osvěžit pamět.
  • Dopíjim kafe, zastavim video a zkontroluju maily. Někdo by to nazval záchvatem prokrastinace, to je samozřejmě blbost. Bylo to důležité.
  • Znovu pouštím několik tutoriálů.
  • Zkouším prohledat počítač, jestli někde zůstal projekt, který unikl mým vzteklým čistkám a navíc je funkční.
  • Jdu na záchod. Na zpáteční cestě vyzvedám z lednice pivo.
  • Znovu si pouštím tutoriály. Některé z těch základních už dost znám, piluju si u nich nehty.
  • Na videu mě zaujme pro tuto chvíli nepodstatná část, úprava pracovní plochy programu. Při hraní si s jednotlivýma panelama si je rozházím tak, že to nedokážu poskládat do původního postavení. Jednoduchá rada z videa, použít reset workspace, nefunguje, nemůžu příkaz najít. Považuju za důležitý znát hlavně základy, takže činnosti věnuju všechnu pozornost, několik loků piva a hlavně dostatek času.
  • Vypnu a zapnu program. Reset workspace, že jo. Jdu na záchod.
  • Pokračuju ve sledování instrukcí.
  • Víc než půl hodiny od spuštění programu. Nehty už maj ten správnej tvar.
  • Po asi šesti, možná osmi tutoriálech se dostávám k tomu podstatnému. Samotný střih. Konečně jsem si taky vybrala dnešní barvu laku, nehty budou světle krémové.
  • Přetrpím další dvě instruktážní videa, které už znám z minula nazpaměť, ale mám nutkavou potřebu je sjet znovu. Kdyby mi něco uniklo.
  • Začínám podle starých papírových záznamů sestříhávat přebytečné části z prvního videa. Musím ale na záchod. Pak dopiju pivo.
  • Slyším ga ga gaga mňaga ga?
  • Matěj má po probuzení několik dalších propracovaných dotazů, sranda u počítače končí. Samozřejmě jsem hned rozmatlala dva nehety na jeho mikinu, shit. Tolik práce a vypadám jako šmudla.
  • K videu se vrátím příště. Snad začnu tam, kde jsem tentokrát přestala.. (mám nutkání napsat: jako vždy.)

 

